Bez cookies je omezený přístup! Bez COOKIEs je omezený přístup!

Skok na slovník Skok na diskusi Zvýraznění změn Zvýraznění uvozovek

Odsun - skvrna národa?

Zpět Obsah Dále
S nadšením káceli pohraniční sloupy - rozbíjeli republiku...

S nadšením káceli pohraniční sloupy - rozbíjeli republiku...

Když Karel Schwarzenberg prohlásil, že odsun (pardon – podle něho vyhnání) byl válečný zločin, který by měl být, v čele s prezidentem Benešem, stíhán soudem pro válečné zločiny v Haagu, to už bylo na mě trochu moc.

Jak to tedy bylo? Pamětníci ubývají, ale aby na to někdo hřešil a začal si vymýšlet vlastní historii?

Musíme si uvědomit, že odsun nebyl izolovanou akcí. Byl vyvolaný dlouho předtím spoustou jiných událostí. Dějiny Čech nezačínají rokem 1945, jak by to někteří hysterici (ačkoliv by si rádi říkali historici, což podle mě ale nejsou) vidět chtěli.

Možná to opravdu začalo v době, kdy český vladař Přemysl dovolil Němcům vstoupit do království Českého a usadit se tam. České království bylo v té době poměrně řídce osídlené a místo pro nové vesnice se získávalo vypálením lesa – proto máme tolik Žďárů, Nových Vsí a Lhot. To poslední jméno – Lhota – se do moderní češtiny překládá jako „daňové prázdniny“, neboť po jistou lhůtu po založení vsi byli osadníci osvobození od daní.

Přemysl bohužel nemohl tušit, kam to jeho multi-kulti za pár staletí povede.

Němci se tedy v pohraničí Čech usadili, ale kde jich byla většina, nepřizpůsobili se. Mluvili si dál německy a na sousedy se dívali stejně skrz prsty jako Češi na ně. Ostatně, už sám název Němec je odvozený od slova »němý« – v našem českém pojetí to byli prostě ti, kdo se s námi nedomluvili. Sami Němci se nazývají Deutsch a od dob Římanů jsou to i Germáni.

Češi nejvíce ve světě prosluli nikoliv »holubičí povahou«, ale nejednotou. Zkrátka se neumíme (dodnes) rozumně domluvit. Vršovci, Slavníkovci a Lučané by o tom mohli ledacos vyprávět, kdyby to vyvražďování tenkrát přežili. Ta nejednotnost je naším prokletím odedávna. Doplatili jsme na ni mnohokrát (vzpomeňme si na Libušin soud), doplácíme na ni dodnes. Zrádců jsme měli mezi sebou víc než dost – historie jich vypočítává stovky včetně těch, kteří neváhali podrazit celý národ. Příkladem za všechny je zrádný Milota z Dědic, který se dostal do písně, neboť v bitvě na Moravském Poli zradil krále Přemysla Otakara II a tím způsobil vzestup Habsburků, nebo parašutista Čurda, který udal kamarády po atentátu na Heydricha.

Zrada není jen naše česká vlastnost! Podrazáků se ve všech národech našlo dost, vzpomeňme na řeckého zrádce, který před bitvou u Thermopyl umožnil nepřátelům obejít řecká vojska zezadu, nebo jiný – také dobře známý – Jidáš Iškariotský...

Nasadit na naše území Pátou kolonu – to věru nebyl dobrý nápad, Přemysle!

Ubíhala staletí. Češi se s Němci občas utkali v hospodských rvačkách i v bitvách. Češi velké bitvy prohrávali častěji. Bylo jich méně a málokdy měli výhodu v podobě geniálního vojevůdce Žižky, který dokázal vítězit i proti početně silnějším vojskům. Jen husité tehdy odolali hned několika křížovým výpravám, vedeným – jak jinak – z Německa. Jenže po smrti nenahraditelného Žižky následoval strmý pád – příznačné je, že v bitvě u Lipan zvítězili Češi nad Čechy – zrada už tenkrát slavila vrchol a nejednotnost nám vrátila na trůn Zikmunda...

Po bitvě na Bílé Hoře – kde Češi proti Němcům nedokázali postavit pořádné vojsko, jenom halabala posbírané žoldnéře, kteří se dali po prvních výstřelech na útěk (údajně hrdinní Moravané se zřejmě dostali do pasti u klikaté zdi letohrádku Hvězda, kterou nedokázali přelézt, takže tam »hrdinně padli«) – se vlády nad Čechami opět chopili Němci, přesněji Habsburkové. Ferdinand se v té době zřejmě rozhodl důkladně si toto území pojistit – nejprve veřejnou popravou sedmadvaceti nejodbojnějších českých pánů, rozvěšením jejich sťatých hlav pro výstrahu na význačné pražské věže a také vyhnáním všech českých pánů z Čech. Probíhalo to podle náboženského klíče, ale vyhnání se týkalo výhradně pánů – nevolní sedláci zůstali a byli tvrdě pokatoličtěni.

Češi přišli o české pány, místo nich se v Čechách na věčné časy a nikdy jinak (co mi to jen připomíná?:-) ) usalašili Germáni. Německým nevolníkům to bylo jedno, jejich páni ani náboženství se nezměnilo, doba Temna se týkala prakticky jen Čechů. Proto ji také Němci dodnes zpochybňují. Po této události se jim přece v Čechách vedlo obzvlášť dobře!

Jenže český národ to přežil. I bez českých pánů! Cizácká vrchnost drobné lidi spíš spojovala. Přišlo české obrození. Když se Dobrovský pokoušel podle venkovských zlomků rekonstruovat českou řeč, sám se domníval, že buduje jen pomník vyhynulému jazyku a ne že přispěje k jeho vzkříšení. Jenže se toho po něm chopili další – a Češi se začali uvědomovat. Bylo tu přece kdysi samostatné české království!

Pak přišel památný rok 1914 – a Franz Josef II vydal ono památné prohlášení.

»Mým národům!«

Bylo to vyhlášení války, která trvala čtyři roky a skončila teprve úplným vyčerpáním a porážkou Rakousko-Uherské říše i Německa. Němci se zkrátka pustili do boje proti všem a neutáhli to. Nebylo to poprvé a bohužel, ani naposledy.


Ve válce bojovali i Češi. Byli součástí Rakouska-Uherska, odváděli je do armády, aby na frontě chrabře padli za císaře pána a jeho rodinu. Jenže už tenkrát se ukázalo, jak jsou Češi pro Němce nespolehliví. Nejen se jako Švejci armádě vyhýbali kde mohli, ale ani s jejich bojovou morálkou to nebylo nejlepší. Příliš snadno se vzdávali, ba dokonce sami přebíhali k nepříteli. Je dokonce zaznamenán případ, kdy do zajetí přešel celý kompletní útvar i s plukovní hudbou, která jim k tomu hrála do pochodu. A kdyby jen do zajetí – spousta zajatců navíc vstupovala do legií, které pak bojovaly proti svým původním pánům! To byla pravá velezráda – ne ty Bretschneiderovy fantasmagorie s obrázkem císaře podělaného od much! Češi to tak ale necítili. Proč by měli být Germánům věrní?

Byly to památné bitvy – u Zborova Češi spolu s Rusy hnali Němce pěkně svinským krokem!

Rusko se tenkrát Němcům podařilo rozložit díky jakémusi Vladimíru Uljanovovi a čeští legionáři se museli do Čech vracet pořádnou oklikou přes Vladivostok. Přitom párkrát pořádně šlápli na kuří oka bolševikům, což později způsobilo, že se o nich za komunistů nesmělo ani ceknout.

Výsledkem války byl mimo jiné i vznik Československa.

Je otázka, zda spojení se Slováky nebyla strategická chyba. Je sice pravda, ve dvou se to lépe táhne a Československo mělo více obyvatel než osamocené Čechy, ale na druhé straně jsme si na krk uvázali nejen nespolehlivého partnera, ale také pohraniční Maďary – jako by nestačili Němci v našem pohraničí. Slováci využili první (a vlastně i druhé) příležitosti k odtržení. Nejenže nám v nouzi nepomohli, ale naopak nás úmyslně podtrhli – z toho poprvé v době ohrožení, což se počítá víc.

Maďaři se samozřejmě vzbouřili a ustavili si na Slovensku podle vzoru Sovětů samostatnou Slovenskou republiku rad, ale ani Němci se necítili v novém státě dobře. Z privilegované vrstvy se stali menšinou a to nepřenesli přes srdce. Asi jako když Jan Hus prosadil, aby v Karlově univerzitě měli místo tří hlasů proti jednomu českému jeden hlas proti třem českým – tenkrát to nevydýchali, ostentativně Karlovu univerzitu opustili a odešli do Německa založit si vlastní. Budiž jim přána! Jo, kdyby tenkrát všichni Němci uraženě odešli, byl by tady klid a pokoj...

Odtržení pohraničí a jejich připojení k sousedním veleříším neprošlo. Československá armáda hranice udržela a jak Maďarům tak Němcům neumožnila urvat si kusy území. Hranice určily vítězné mocnosti, Němci i Maďaři byli poražení a jejich snahy vyzněly jako pokus o revizi výsledků po zásluze prohrané války.

Nesli to ovšem i dál jako křivdu.


V Německu se pak chopil moci Hitler a s ním se vzkřísily i plány na ovládnutí nejprve Evropy a pak i celého světa – viz známá německá vítězná píseň »dnes nám patří Evropa, zítra celý svět«. Rovněž na české straně zvedli Germáni hlavy a začali se paktovat s Hitlerem, aby je od Čechů »osvobodil«.

Dočkali se Mnichova, kde slaboši Britové i s Francouzy své Československé spojence s lehkým srdcem a podle jejich názoru levně obětovali. Chamberlain se stal dokonce jedním z prvních laureátů Nobelovy ceny míru (dnes spíš války), který tuto cenu dostal neprávem. Nejenže mír nezachránil, ale válku ještě uspíšil (což se od té doby u profláknuté Nobelovy ceny stávalo čím dál častěji – vrcholem bylo její udělení prezidentovi, který v době udělení ceny míru (války) dvě války vedl a třetí chystal – Baracka Obamy).

Tím prakticky spáchala Nobelova cena sebevraždu.  

Pravdivěji to nazval Winston Churchill slovy:

„Obětovali jsme čest, abychom zachránili mír. O čest jsme přišli a budeme mít válku.“

Pravda, Churchill také v té době prohlásil, že se proti Hitlerovi spojí třeba s ďáblem, a vzápětí to dokázal spojenectvím se Stalinem, ale – aspoň nic neskrýval.

S nadšením káceli pohraniční sloupy - rozbíjeli republiku...

S nadšením káceli pohraniční sloupy - rozbíjeli republiku...

Československo muselo vydat Německu pohraničí včetně řetězu opevnění, čímž se jeho obranyschopnost smrskla na nulu. Hitler se sice velkoryse zavázal ponechat zbytek Čech na pokoji, ale takový slib nemínil dodržet – vzápětí jej porušil, ani nemrkl.

A spojenci? Ani nepípli!

Co se ale dělo na území Sudet? Teror začal už dávno před Mnichovem. Sudeťáci si založili vlastní organizaci osvoboditelů (Freikorps) a ochránců pořádku (Ordnerů) a začali se od Čechů »osvobozovat« sami. Ve »spravedlivém boji« využívali (nezištně dodané) zbraně od Hitlera a počty zabitých českých četníků, financů i jiných Čechů rychle překročily stovky.

Po Mnichovu vypuklo nadšení v Sudetech naplno. Němečtí dobrovolníci nadšeně káceli hraniční sloupy a nastalo hromadné vyhánění Čechů. Oficiálně směli zůstat jen ti, kdo v Sudetech prokazatelně žili již před rokem 1910 – tedy jen starousedlíci – sedláci. Všechny ostatní, ať už četníky, finance, ale i nádražáky, učitele a kdo se tam v té době přiženil nebo přivdal prohlásili za »okupanty« a museli odejít – někdy spíše utéci, aby si zachránili holé životy. Stovky Čechů ani útěk nespasil. Už před Mnichovem je zavlekli do Německa, odkud se nikdy nevrátili.

Pamětníci tvrdili, že někteří sudeťáci měli za trofeje sušené lidské uši. Hádejte – čí asi? Člověk by tomu ani nevěřil, kdyby si jiní nadlidé v koncentrácích nenechávali vyrábět stínítka svítidel z tetované lidské kůže... Ano, Germáni byli takové swině!

Němci radostně zabavili české majetky, místo vyhnaných českých nádražáků jim Hitler vypomohl Říšskými zaměstnanci. Sen o návratu do Říše – Heim ins Reich – se jim konečně splnil.

A když už byli v tom vyhánění, udělali ještě jeden podraz – i němečtí Židé, předtím nadšeně hajlující pro Henleina, si museli sbalit ranečky, jenže místo do Čech zamířili do Polska – konečná stanice Oswietim. A soukmenovci nadšeně a hbitě arizovali další majetky – které by dnes chtěli drze vrátit.

Židé tomu výstižně říkají chucpe!


Němci v Sudetech nezískali občanství Říše automaticky, ale naprostá většina o ně požádala a také je získala.

Občané Říše měli proti českým podlidem (untermensch) ohromné výhody. Německo v té době již mělo přídělový systém (který brzy zavedlo i v Protektorátu), ale příděly pro Němce byly neporovnatelně vyšší než hladové příděly Čechům. Nebyl žádný med zůstat v Sudetech Čechem, hladové příděly nestačily, hrozila podvýživa. Přežít mohli jen ti, kdo měli hospodářství – aspoň kozu, slepice a králíky. Dělníci na tom byli hůř, lístky pro těžce pracující Čechy se nevyrovnaly ani lístkům pro lehce pracující Němce. Přihlásit se k Němcům bylo proto výhodné. Němci navíc slibovali přidělit koně každému, kdo se k nim přidá. A někteří sedláci jim na ten špek skočili. Dostali opravdu koně – ale vzápětí i povolávací rozkaz do Wehrmachtu a s ním i příležitost hrdinně padnout někde u Stalingradu. Údajně ve Wehrmachtu sloužily tisíce Čechů, kteří se přihlásili za Němce.

Dnes tomu říkáme Boží mlýny...

Nevýhodou občanství Říše byla totiž branná povinnost, ale většině Sudetských Němců nevadila. Chtěli přece patřit k národu pánů (herrenvolk), a čestná vojenská povinnost k tomu patřila. Naopak to oslazovali těm, kdo zůstali věrní Československu – vyčítali jim, že to dělají ze zbabělosti, aby nemuseli na vojnu.

Dvě stě tisíc padlých Sudeťáků na ruské frontě byla daň, kterou ovšem s radostí (alespoň podle propagandy) zaplatili...

Ani Češi, kteří museli ze Sudet utéci, neměli život lehký. Ostatní Češi jim vyčítali, proč Němcům v pohraničí ubližovali, až je Němci »museli« vyhnat? Tak pravila německá propaganda. Nejvíc to v Protektorátu odnesly učitelky – musely uvolnit místo učitelům ze Sudet, protože by nebylo kolegiální nechat je živořit. Obvykle k tomu dostávaly hraběcí radu – vdejte se, ať vás živí manžel! (Zdá se vám to cynické? Jistě – byla to cynická doba...)

Zbytek Čech se ovšem dlouho neudržel, do Prahy vjela bez odporu německá vojska, nadšeně vítaná Němci, ale s obavami sledovaná Čechy – a tehdy už i Židy. Vznikl Protektorát Čechy a Morava – Češi mu mezi sebou říkali posměšně »Protentokrát«. V Protektorátu ale platily německé zákony – a brzy se zavedly i přídělové lístky – hladové pro Čechy, snesitelnější pro Němce, vysloveně podvýživové pro Židy. České hospodářství se muselo přeorientovat podle hesla »Vše pro Německo!« – a Němci, jako předtím v Německu, se tu řídili heslem »Místo másla – děla!«

To už se i v Čechách začala řešit »Židovská otázka«. Židé museli nosit na oděvu žluté hvězdy, dávat v obchodech přednost Němcům, židovští lékaři museli nuceně zavírat ordinace. Čím dál častější byly transporty – a už tenkrát se šuškalo, že vedou do nenávratna. A skutečnost byla ještě horší.

Jedním z německých propagačních tahů bylo heslo »Vůdce daroval Židům město!«. Šlo o Terezín, odkud Němci vystěhovali Čechy, aby mohli město změnit v židovské ghetto. Byl to ovšem dar vpravdě danajský. Terezín nebyl normální město, ale městská pevnost, postavená za Marie Terezie proti Prusům. Tenkrát na celé čáře zklamala, ale její pevnostní systém teď Němcům sloužil, aby nemohl uniknout nikdo zevnitř. Terezín byl zkrátka past – takové lepší vězení. Však se tam Židům dobře nevedlo, i když pořád ještě maličko lépe než těm, kdo se (při větší smůle) dostali až do Oswietimi.


Pak se po »příliš měkkém« Neurathovi na místo říšského protektora dostal Reinhard Heydrich, jehož heslem bylo: »Češi nemají v Čechách co pohledávat!« Němci Čechy popravovali už za Neuratha, ale po příchodu Heydricha to teprve začalo! Stanné právo, popravy za kdejaké udání. Německé soudy ani nestíhaly vynášet rozsudky smrti. Zajímavé je, že se udavačství připisuje převážně Čechům – a na první pohled to tak vypadá, vždyť bylo tak jednoduché udat souseda a získat ještě odměnu! Jenže když se podíváte na některá udání v Praze zblízka, zjistíte, že nejvíce udávali – pražští Němci. A hned se hlásili o podíl na majetku udaných. A v jiných městech to nejspíš nebylo jiné.

Heydrich skončil atentátem českých parašutistů, vyslaných do Čech z Británie, ale německý teror to v Čechách nezastavilo, naopak. Následující období se nazývá Heydrichiáda – výsledkem bylo 300.000 popravených a zemřelých na nelidské podmínky v německých koncentrácích. Známé výstražné červené vyhlášky se jmény stovek popravených děsily nejvíc Čechy. Němce méně, neboť udání Čecha proti Němci mělo menší váhu a německé soudy občas naopak odsoudily českého udavače za pokus uškodit Němci. Když ale udal Němec Čecha, bylo místo na té obávané červené vyhlášce jednoznačné.

Na rozdíl od 200.000 Sudeťáků, padlých na ruské frontě, kteří tam odjížděli s nadšením (i když možná už jen hraným) jako soukmenovci-dobyvatelé, bylo více než 300.000 vyvražděných Čechů (počítám i české Židy, i když Čechů byla v těchto počtech většina) výsledkem bestiality Němců.

V té době platilo – ať v koncentrácích, nebo v Protektorátu, o území Sudet nemluvě – že Čech se snáze domluvil s Říšským Němcem než se Sudeťákem. I když se Říšští Němci také dívali na Čechy jako na podlidi, byl to slabý čajíček proti Sudeťákům. To byly největší svině – na gestapu i jako dozorci v koncentrácích.

Pak však přišel Stalingrad, Kursk, blížila se Dukla a Sověti. V té době už Říšským Němcům spadl hřebínek – každý soudný člověk tušil, že Německo mohou zachránit jen »zázračné« zbraně – pokud přijdou dostatečně včas. Pravda, některé přišly, naštěstí pozdě. Německo nezachránily ani tryskové stíhačky – na počátku bitvy o Anglii ji snad mohly rozhodnout, protože britské spitfiry, víceméně rovnocenné messerschmittům, neměly proti tryskáčům šanci, ale ke konci války už neměli Němci dost letadel ani pilotů. Vzdušný prostor na Východní frontě opanovaly ruské dřevěné lavočkiny – horší než focke-wulfy i messerschmitty, ale bylo jich víc a občas se i lavočkin strefil.

(Později nám ve škole vykládali o bojovém mistrovství sovětských pilotů, ale jejich největší letecké eso Ivan Kožedub se chlubil dvaapadesáti sestřely, zatímco německá vzdušná esa měla vysoce nad stovku sestřelených protivníků – holt dvojí metr...)

S blížícím se koncem války se Říšským Němcům vracela skromnost – ale zpupnost Sudeťáků se naopak zvyšovala. Ještě v květnu 1945 v Terezíně popravovali o sto šest a vrchní velitel Terezína Jöckl požadoval mimořádnou dodávku panzerfaustů, aby mohl ty heftlinky úplně vyhladit – naštěstí se fronta hroutila všude, takže nic nedostal.

Německo nakonec kapitulovalo. Pro Němce to znamenalo poslušně srazit paty, stáhnout vlajky a přijmout hořkost porážky. Někteří ještě prchali na Západ – zejména ti, kdo se na východní frontě vyznamenali a báli se ruské odplaty – je známo, že když Rusové osvobodili vesnici, ve které našli povražděné všechny včetně mimin, pár dní potom zajatce prostě nebrali, na rozdíl od Západní fronty, kde to tak horké nikdy nebylo. Rusové netrestali své vojáky, když sem tam znásilnili nějakou Němku – ale Němci za totéž netrestali ani své vojáky, takže to bylo ve stylu »oko za oko, zub za zub«. Mají si dnes Němky stěžovat na znásilňování? Jistě mohou, ale kdo začal?

Sudeťáci se ale tak snadno nedali. Stříleli ještě dlouho po válce, ačkoliv věděli, že Hitler je kaput a maršál Keitel podepsal kapitulaci. Wehrmacht byl kaput – wehrwolfové začínali.

Že to válku zvrátit nemohlo? Vykládejte to fanatikům!


Výsledkem války byla také změna některých hranic. Polsko přišlo o část území ve prospěch Sovětského svazu, od Německa naopak získalo Kladsko. To dříve patřilo Rakousku, než je Marie Terezie roku 1866 prohrála v Prusko-rakouské válce. A jako jediný možný způsob, jak od sebe definitivně oddělit znesvářené a rozvášněné nepřátele, schválily vítězné mocnosti odsun všech obyvatel poražených zemí z území, kam nepatřili. Maďaři museli vyklidit Slovensko, Poláci část území odstoupenou Rusku, Němci museli opustit Kladsko, odejít z Francie – i ze Sudet. Celkem to byl přesun kolem šesti milionů Němců, z toho ze Sudet něco přes dva miliony.

Za těchto okolností tedy došlo k odsunu Němců ze Sudet.

Schválily to vítězné mocnosti – Beneš na to prakticky vliv neměl a jeho dekrety se jen pokusily dát tomu civilizovanou podobu. Kdyby je nevydal, odsun Němců by se konal také, jenže pouze »divoce«.

Poměrně civilizovaně to proběhlo ve Francii – pravda, tam se Němci nechovali tak zpupně jako jinde, takže to prošlo jakž takž přijatelně. Horší to bylo v Polsku a v Čechách. Odsun se dnes rozděluje na dvě části, tzv. »divokou«»civilizovanou«. Ve skutečnosti byly tři fáze – ale o tom později. Ta poslední proběhla podle Benešových dekretů a prakticky jí není co vytknout. Mělo jít o odsun příslušníků nepřátelské mocnosti z Čech, tedy vlastně okupantů, neměli být odsunutí ani šmahem všichni Němci, ale jen ti, kteří se za války projevili jako nepřátelé Čech.

Částečně šlo o Němce, kteří se do Sudet přistěhovali jako posily na železnici a státní zaměstnanci, ale většinou šlo o dřívější příslušníky Československa. Ty měla správně čekat oprátka nebo kulka – v té době obvyklý trest za vlastizradu v době války, ale to by se týkalo příliš velkého počtu a navíc jim mocnosti přiznaly jako polehčující okolnost, že se sami skutečně cítili příslušníky Německa a ne Čech. Vlastizradu jim nepřišili, jen nepřátelství.

Proti odsunu ale protestovat nemohli.

Jeden fakt se dnes také horlivě zkresluje – přitom je velice významný.

Klíčem, podle kterého se měli odsouvat, nebyla tenkrát národnost, ale občanství.

Nerozhodovalo, zda šlo o Němce nebo etnické Čechy! Kdo se za války přihlásil za občana Třetí Říše, automaticky přišel o československé občanství. Tak to tenkrát bylo, dvojí občanství je až moderní paskvil. Kdo měl dokumenty (kennkartu) občana Říše, měl za války vyšší německé příděly, ale teď ho čekal odsun. To, že si někteří pečlivě schovávali i československé dokumenty, nehrálo roli. Benešův dekret o nutnosti odebrat československé občanství občanům Třetí Říše nebyla jeho svévole, ale naplnění československých zákonů! V Benešových dekretech přitom nikde není uvedeno, že se má rozhodovat podle potravinových lístků!

Beneš si to neuměl ani představit, tuhle změnu si vymohli až obyvatelé Čech – a byla jasná a spravedlivá!

Dnešní problém je, že právě tohle hledisko v Benešových dekretech nenajdete! To dnes umožňuje hysterikům klábosit něco o kolektivní vině Němců – potravinové lístky byly tehdy jasné jako facka a nemělo by se na ně zapomínat!

Dnes se také zdůrazňuje, jak chudáci Němci tenkrát živořili na hladových přídělových lístcích. Je to pravda, ale to se jim jen vrátily přídělové lístky pro Židy. Že byly nelidsky hladové? Byly, ale tak je přece stanovili oni sami (jenže pro Židy).

Navíc velmoci stanovily, že se odsunutým zabavuje veškerý majetek – jako součást válečných reparací (ke kterým nakonec u nás nedošlo) s tím, že budou odškodněni až na německé straně (k čemuž naopak došlo). Opouštěli tedy Sudety jen s nevelkými kufry a batohy na zádech – stejně jako předtím oni sami odsunuli ze Sudet Čechy, jen se tentokrát vyměnily role.

Podle mého soudu šlo ale jednoznačně o správný krok. Po prohrané válce bylo nutné rozvášněné nepřátele oddělit, jinak by ve sporných územích docházelo k partyzánské občanské válce (ke které docházelo v menší míře i tak). Němci, kteří si přes celou válku ponechali českou příslušnost a odmítli příslušnost ke Třetí Říši, mohli zůstat a také zůstávali. Takže nešlo o kolektivní vinu, jak vytrubují dnešní mluvkové. Pravda, mnozí z těch, kdo směli zůstat, odcházeli sami, většinou jim hanba nedovolila zůstat, ale mohli se bát i odvety za Heydrichiádu. Příliš mnoho Čechů přišlo o příbuzné a na Němce měli pifku.

Odsun měl v Čechách tři fáze, ne dvě.

Nejprve utíkali ti, kdo měli na krku válečné zločiny, ať na území Ruska, nebo na Slovensku a v Čechách. Těm se není co divit, oprátka by je nejspíš neminula. Příslušníci gestapa, soudci, kteří vynášeli rozsudky smrti za Heydrichiády, esesáci, udavači – ti prchali sami. Nečekali, až na ně přijde řada, dobře věděli, že jen tak utečou oprátce. Většině to vyšlo, Američané nám k potrestání vrátili jen největší lumpy, kde to nešlo ututlat – jako třeba vraha Českého národa Karla Hermanna Franka.

Druhou fází byl tzv. »divoký odsun«, kdy se na Němce vrhli Češi, vyháněli je a nečekali na pokyny shora. V této části se i střílelo – ale ne jak se dnes tvrdí, že se rozvášnění Češi bestiálně vrhli na ubohé nevinné Němce! Střílelo se na obou stranách a počet padlých Čechů byl srovnatelný s počty padlých Němců. Nedávno aktivisté halasně odkryli masový hrob pobitých Němců u Jihlavy, aby nakonec zjistili, že jejich vraždění má na svědomí soused – Němec, kterého předtím jeho vlastní sousedé udali. Po návratu z koncentráku si to s nimi šel vyřídit. Pokusili jste se mě zabít – tady máte lopatou! Udavač rovnalo se vrah, takže to vůbec nebylo neopodstatněné, jak se dnes tvrdí!

Jednou z největších dnešních výčitek Čechům je lynčování. Češi opravdu Němce zabíjeli i bez soudu. Otec mi také o jednom případu vyprávěl. Češi vtrhli do domku německého důstojníka, vyvlekli ho ven, přivázali ke sloupu, polili benzínem a zapálili. Musela to být příšerná smrt, dnes se to jistě dává jako příklad bestiality Čechů. Ale jestliže řeknete A, musíte dodat i B. Proč se tak zuřivě na toho ubožáka vrhli? Protože krátce předtím hodil do hloučku hrajících si malých českých dětí ruční granát a ten jich pět roztrhal na kusy.

Divíte se rodičům těch dětí, že nečekali na soud, Němce vytáhli a zaživa upálili? Já tedy ne.

Dneska se ovšem tvrdí, že ho měli předat soudům – soudy jsou přece od toho, aby spravedlivě posoudily vinu a udělily trest. Což je naprosto nepoužitelná hraběcí rada, asi jako když radila francouzská královna svým vzbouřeným poddaným: „Nemáte na chleba? Tak jezte koláče!“

Uvědomte si, že tenkrát soudy prakticky neexistovaly – a zejména ne v Sudetech. Předtím tam byly soudy německé, pro které Čech nebyl důvěryhodným svědkem, takže by německého oficíra zcela jistě osvobodily – pokud tam nějací soudci zbyli! Po Heydrichiádě si němečtí soudci, až na pitomce, včas spočítali, jak by asi dopadli, když se to otočilo – všichni měli na krku justiční vraždy, takže vzali nohy na ramena už před odsunem a spoléhali se, že je Američané, kteří Heydrichiádu nezažili, nevydají. České soudy na území Sudet nebyly, na spravedlnost se prostě nedalo spoléhat, a proto – jedině proto! – tam místy zavládlo lynčování.

Přinejmenším do doby, než se vrátily české soudy.

Ani ty samozřejmě všechny zrádce a udavače nepověsily. Už tenkrát je podchycovali komunisté, aby je později zařadili do Státní bezpečnosti. Mnoha udavačům to zachránilo krk – což se netýkalo těch nejhorších, kteří se spravedlivé oprátky dočkali, K.H.Frankem počínaje.

Následovnice gestapa StB (ale také NKVD) – to už je další, úplně jiná stránka našich dějin.

Tenkrát také vznikaly Rudé gardy.

Dnes je samozřejmě Sudeťáci prohlašují za bandu zločinců a zlatokopů. Jenže tenkrát se formovaly jako protiváha Ordnerů, stejně ozbrojených Sudeťáků, kteří vraždili Čechy ještě dlouho po válce. Sudeťáci se do Čech vraceli – odháněli zabavený dobytek, odnášeli, co se dalo – a vraždili Čechy.

Rudé gardy krátce po válce nahradilo regulérní četnictvo, vojsko a ozbrojená finanční stráž, které již měly vlastní velení a disciplínu a neponechávaly místo lynčování.

Kdo by ale čekal, že to tím skončilo, spletl by se.


Já jsem se narodil až po válce, ale wehrwolfy si pamatuji. Byly mi tenkrát dva roky, to si málokteré dítě něco zapamatuje na zbytek života, musí to být hodně barvitá událost, aby to v tak raném věku nezapomnělo. Já si to pamatuji nejasně, ale pamatuji.

Jak mě moje maminka srazila k zemi a zalehla vlastním tělem, navíc mi dala ruku přes pusu, abych nemohl řvát strachy. A že bych řval, kdyby to šlo! Nechápal jsem, co se děje. Jen jsem viděl, jak ze stěny kapličky nad námi vyskakují takové bílé puchýřky a sype se na nás bílý prach.

Jak to skončilo, už se nepamatuji, ale když mi bylo patnáct, zajel jsem se tam sám podívat. Kaplička stála na místě, otlučená jako tenkrát. A ze stěny z takových malých trychtýřů jsem snadno kleštěmi na památku vypáčil – pár dlouhých kulometných střel.

Ty při zemi byly určené pro mě, ty výš pro moji mámu.

Co to bylo za bestie, které ještě dva roky po válce střílely z kulometu na mladou ženskou a její dvouleté, sotva capkající děcko? To mi naši vyprávěli, když jsem trochu rozum bral.

Byli to tři Němci – wehrwolfové. Dva roky po válce! Dávno už byli odsunutí, ale naložili si na kolo lehký kulomet a zajeli si do bývalého domova zastřílet na ty bestiální Čechy, co je předtím vyhnali. Možná si šli jen pocvičit střeleckou zručnost, čím menší cíl, tím větší zásluha, ale střílet na dvouleté dítě je bestialita, to mi nevymluvíte.

Jenže jak byli zaměstnáni střelbou přes údolíčko, nevšimli si, že se k nim z druhé strany plíží naši financové. Ti měli tenkrát jen pušky, jenže přišli zezadu a než wehrwolfy napadlo otočit kulomet proti nim, leželi všichni tři bradou vzhůru.

Nejstaršímu prý bylo osmnáct, dva další byli šestnáctiletí. Takže za války byli nanejvýš členy Hitlerjugend a pořádně si asi nezastříleli, snažili se to tedy dohnat dva roky po válce. Jistě je jejich mámy v Německu oplakávaly a dnes se skvějí v seznamu českých bestialit.

Chce je ale někdo litovat?

Ani obehnání hranic s Německem ostnatými dráty původně nebylo proto, aby naši lidé neutíkali na Západ. Původně to mělo zabránit Sudeťákům napadat nás. Byli obvykle dobře vyzbrojení, měli lepší výcvik než naši pohraničníci, dokázali střílet i potmě a pouze po zvuku, měli tedy proti našim spoustu výhod. Ostnaté dráty, elektřina a minová pole jim většinu těch výhod odebrala. Že se to pak obrátilo proti našim, je už jiná kapitola. Prvotně ale za to vděčíme opět Sudeťákům.

Můj táta dostal v pohraničí přidělené místo učitele a školu – jednotřídku. Po tomhle incidentu udělal všechno, aby se ze Sudet co nejdřív dostal, ale neměl za sebe náhradu a musel tam pět let vydržet. Pokaždé mě naštve, když ho nějaký pitomec prohlásí za zlatokopa. Učitelé, vojáci a železničáři tam dostávali umístěnky a vybírat si nemohli.

Jak je to ale s bestialitou našich pohraničníků? Slyšel jsem, že jim párkrát při pronásledování ozbrojených narušitelů zaletělo pár kulí až na německou stranu. Ale nikdy jsem neslyšel, že by se Češi někdy cíleně vypravili do Německa na lov dětí! Takové bestie přece jen nejsme, ale Sudeťáci takoví byli. To jim už žádný dnešní hysterik (historik) neodpáře.

Jen tenkrát? Doufejme!

A dneska nás přijde jedno knížátko s putnou másla na hlavě (koncentrák v Letech bylo dílo Schwarzenbergů!) moralizovat, že odsun byl zločin a Beneš, náš prezident, by měl jít před soud v Haagu! Být Čech, zasluhoval by přinejmenším pár facek – u Germánů jsme na něco takového víceméně zvyklí. Co chcete od člověka, jehož první otec byl sice vlastenec, ale druhý, adoptivní otec, byl válečný zločinec, zodpovědný za koncentrák v Letech u Písku, který se dnes dává za příklad českých zločinů! Upřesněme to –

zločinů knížat Schwarzenbergů!

Na rohu ulice vrah o morálce káže... zpíval Karel Kryl. A už je to tady! A sedí to! Tím, že se kníže Karel dal v dospělosti adoptovat zločincem, se sám přihlásil k jeho válečným zločinům. A takový darebák nám bude kázat o morálce a osočovat našeho prezidenta Beneše? Nejhorší na tom ale je, že v tomto bodě může mít kníža pravdu!

Dnes vzpomínají na Böhmerland

Dnes vzpomínají na Böhmerland

Dnes by Beneše před soud pro válečné zločiny v Haagu nejspíš opravdu předvolali a s vysokou pravděpodobností by ho na požadavek Sudeťáků i odsoudili. Ovšem ne protože byl Beneš válečným zločincem! Dnes už dostatek víme o zmanipulovanosti, zaujatosti a nespravedlnosti soudu v Haagu! Soudu, který některé odsoudí, ačkoliv proti nim má pouhé »svědectví« bojovníků protistrany, kteří sice zločiny na vlastní oči neviděli, ale jsou si naprosto jisti, kdo je spáchal – a když už to přece jen vypadá, že obžalovaným nic nedokáží, ti záhadně ve vězení – bez lékařské pomoci – umírají (jako Miloševič), přitom na druhé straně týž soud »pro nedostatek důkazů« propustí »národní hrdiny«, když se nejprve část důkazů »záhadně« ztratí, někdo neznámý pár svědků stejně záhadně zastřelí, jiní zemřou při autonehodách a ti rozumnější, aby si zachovali život, začnou trpět až neuvěřitelnou ztrátou paměti.

Špatně se to svědčí, když venku čeká najatý vrah!

A některé účastníky konfliktu Haagský soud nestíhá zcela zásadně! Zejména americké letce, kteří přesnými inteligentními bombami bombardovali televizi v Bělehradě, školy, nemocnice i porodnice, což jsou všude jinde válečné zločiny.

Američané však jsou vždy a zásadně nevinní!

A basta! O tom se prostě nediskutuje!

Pokud srovnáte Haagský soud se zaujatými soudy Stalina, Hitlera, s českými komunistickými soudy z doby Procesů, je to mrazivé srovnání. Pan Schwarzenberg to jistě ví – proto nadhodil, že by Beneš měl jít před Haagský soud. Nebyl by tam jediný odsouzený – na objednávku.

Co to ovšem znamená?

Spoléhat se na soudy je i dnes příliš naivní – z toho pohledu můžeme pochopit i lynčování z dob »divokého« odsunu. Tenkrát to byla jediná cesta jak bestie potrestat – dnes to není o moc lepší, justice se často chová nespravedlivě až to dveřma tříská a rada »dejte to k soudu« je příliš často jen výsměchem obětem.

line

Odsun nám v Čechách přinesl šedesát let klidu od germánských nadlidí (übermenschů), což je výsledek, který bychom neměli zavrhovat.

Revizi odsunu (včetně Benešových dekretů) se musíme zuby nehty bránit. Ti, kdo je zatracují, by měli dostat přes ústa (jsou-li Češi), nebo čestný výkop za hranice (ostatní, jsou-li v Čechách). A ti za hranicemi? Na ty se hodí krásné úsloví:

Psi štěkají, ale karavana jde dál...


Na závěr jsem si nechal příklad perverzní matematiky, předvedený Němci. Jejich hysterikové (historikové) se jí opravdu parádně a nesmazatelně znemožnili.

Vyšlo jim totiž, že odsun byl doprovázen podstatně větší bestialitou Čechů, než uvádějí všechny ostatní prameny. A že při něm zmizely v Čechách beze stopy statisíce Němců, takže by se mělo začít pátrat po tisících hromadných hrobů Němců, bestiálně zavražděných během odsunu.

Jak k tomu ale došli?

Odečetli počet Sudeťáků po odsunu od počtu před válkou, čímž jim vyšlo obrovské číslo převyšující dvě stě tisíc nevinných obětí – samozřejmě obětí zvlčilých Čechů!

Jenže tím do toho zahrnuli nejen těch dvě stě tisíc padlých Sudeťáků na ruské frontě (po dobrovolném vstupu do Říše a tím i do Wehrmachtu), ale mezi oběti Čechů započítali i sudeťácké Židy, které sami za války – zplynovali!

Hromadné hroby tedy existují, ale po celé části Evropy od Stalingradu k nám. A nejsou v nich »nevinné oběti« Čechů, ale hrdlořezové, kteří padli při loupežném tažení a následném útěku.

Tři sta tisíc Čechů, zavražděných Němci za Heydrichiády, by nám asi nejraději připsali také! Ačkoliv na nich mají lví podíl právě oni – Sudeťáci!

Židé tomu říkají – chucpe!

Češi – nebetyčná drzost!

© Václav Semerád 2013

 


Zpět Obsah Dále
Errata:


Poslední zdvořilý příspěvek ve Fóru (klikněte si) je od Q-230219: 11/3 v 19:56 na téma Věda: Důkaz paralelního vesmíru? Nacistická mince z roku 2039 v Mexiku vyvolává bizarní teorie https://newstangail24.com/nazi-coin-from-2039-in-mexico-sparks-bizarre-theories

Domů
Statistiky

"Úvahy a plky (moje)" (komentáře)

Téma=Odsun-skvrna-národa

Nahoru!
Knihy, úvahy

  

Nepřihlášení (roboti) nemohou přispívat!

1 Jméno: Apu  Takze trocha obsirneji o   Téma: Odsun-skvrna (5625) 08.02.2014 v 17:48 id: 199628

Takze trocha obsirneji o "vysidleni" Madaru ze Slovenska.

 

Po 2. SV vedouci cs. politici meli cil udelat z Ceskoslovenska slovansky narodni stat (v Cechach naroda ceskoslovenskeho, na Slovensku naroda ceskeho a slovenskeho), cimz se - hlavne na Slovensku - ani v nejmensim netajili a chteli na to pouzit obvineni z kolektivni valecni viny nemecke a madarske mensinu a na zaklade odsouzeni za to je vysidlit z Ceskoslovenska. Postupimska konference a vitezne mocnosti vsak toto povolily pouze pro nemecke obyvatelstvo, u madarske mensiny se pro toto obvineni nenasly zadne relevantni duvody (a taky ten oficialne nepriznatelny, ale velice dulezity "proti"duvod - nebezpeci hladomoru kvuli obyvatelstva obhospodarujiciho vetsiny zemedelske pudy).

Cs vedeni (samozrejme nejvice slovenske) proto tohoto cile chteli dosahnout jinymi politickymi zpusoby. 27. 2. 1946 podepsali Cs-madarskou mezinarodní "smlouvu" (tj. vitezna strana valky diktovala porazene strane) o vymene obyvatelstva. Na zaklade ni mohlo Ceskoslovensko vysidlit ze Slovenska tolik Madaru, kolik Slovaku (a Cechu) zijicich na uzemi Madarska se dobrovolne prihlasi k presidleni do Ceskoslovenska plus ty Madary, ktere lidove soudy na Slovensku oznaci za vojnove zlocince. Cs. urady mohly v prubehu 6-ti tydnu propagovat bez omezeni v kruhu madarskych Slovaku presidleni (vcetne docela brutalniho natlaku slibmi ziskani majetku a jinych velkych prospechu a hrozeni represemi ze strany Madarska, kdyz zustanou) a pote mely 3 mesice na sesbirani "prihlasek"+1 mesic mohly lhutu "v opravnenych pripadech" prodlouzit (co se samozrejme stalo). Prihlasilo se c prvni lhute 90090 madarskych Slovaku, po prodlouzeni uz to bylo 97610 lidi. Po zaverecnich upresnenich (scitani zrusenych prihlasek) je konecne cislo podle slovensllych pramenu 95421, podle madarskych 95724.

Cs. strana vybrala na presidleni 106398 Madaru jako "vymenu" a oznacila (vcetne rod. prislusniku) 75114 Madaru na vysidleni jako zlocince, tj. celkem 181512 lidi, 31,7 % Madaru ze scitani v r. 1930 - v drtive vetsine lidi z Jihozapadniho Slovenska (tj. nejkvalitnejsi a bejvetsi zemedelska oblast). (Podle Cs. zdroju to bylo 105047 lidi.)

Madarsko vsak protestovalo proti cs. stranou velice svevolne interpretovaci a realizaci nekterych bodu smlouvy, hlavne s  vysokym poctem Madaru prohlasenych za valecne zlocince vetsinou zjevne bez priciny a dukazu a proto odmitlo zacat presidlovani. (koncem roku 1947 ukoncil svou cinnost Slovensky Narodny Sud v Bratislave a 77 okrensnych lidovych soudu, ktere odsoudili celkem 8055 lidi jako valecne zlocince, z toho bylo 59,7% madarske narodnosti...)

Mezitim plenum parizske mirove konference odmita jednostranne vysidleni 200000 slovenskych Madaru do Madarska pozadovane Ceskoslovenskem a prinuti Madarsko vest jednani s Ceskoslovenskem o reseni otazky Madaru zustavajicich na uzemi CSR. Jeste na Plenu prohlasil Vlado Clementis, ze navzdor usneseni Ceskoslovensko trva na umyslu vysidleni Madaru.

Ceskoslovensko nakonec prinutilo Madarsko k zacati presidlovani pouze vydiranim deportaci madarskeho obyvatelstva v ramci tzv. narizeni verejnych praci do Cech (coz taky nasilnymi deportacemi udelalo). Vnitrni smernice Osidlovacieho Uradu pre Slovensko ze dne 4. 11. 1946 stanovily, ze se z 23-ti okresu jizniho Slovenska se maji "presunout" do Cech vsichni Madari, kterim bylo na zaklade Benesovych dekretu odnato cs. obcanstvi a vyjimkou presidlenych do Madarska. 2. 12. 1946 na spolecnem zasedani UV KSC a Predsednictvi UV KSS v Praze bylo rozhodnuto o nutnosti presidleni 250 000 slovenskych Madaru do Cech a prevedeni jejich majetku pod narodni spravu. Do konce deportaci pres zimu 46/47 bylo presidleno do Cech oficialne 41666 Madaru ze Slovenska, dalsich 2489 slo dobrovolne. (Ale krome toho vice jako 12000 jich bylu navic presidleno uz do listopadu 1945 bez zakonnych podkladu - "ztratili obcanstvi a na zaklad edekretu prezidenta je plne v nasi kompetenci, kam ich deportujeme" /Odnrej Duracka, vedouci Osidlovacieho Uradu pre Slovensko.)

Presidlovani nakonec trvalo od 11. 4 1947 do prosince 1948 a v ramci ni (podle zaverecne zpravy Osidlovacieho Uradu pre Slovensko z roku 1949) presidlili 55487 Madaru v ramci smlouvy a dalsich 34173 odeslo do Madarska mimo ni (dobrovolne?), tj. celkem 89660 Madaru. Z Madarska do Ceskoslovenska presidlilo 59774 Slovaku a 13449 mimo smlouvy, tj. celkem 73273.

Mimo to existovala druha vetev reseni ciste slovanskeho statu - "reslovakizacni kampan", ktera umoznila po vojne se Madarskemu obyvatelstvu pozadat o prihlaseni se za Slovaky. Madarske obyvatelstvi, ktere po vojne prakticky ztratilo veskera sva prava, cekalo ji zabaveni veskereho majetku, bylo vsemozne pronasledovano a doslova zivorilo, bylo ve velke mire dotlaceno k podani techto zadosti (kterym to odsouhlasili, meli od politicke reprezentace Slovenska slibeno dostat zpatky cs. obcanstvi a osvobozeni od zabaveni majetku a vy-, resp. presidleni do Madarska nebo Cech a tem, kteri svoji narodnost uchovaji, meli pocitat s veskerym utlacovanim dale). Podle zpravy pro Predsednictvi Komunisticke Strany Slovensky z 6. 1. 1950 celkem pozadalo o reslovakizaci 410820 lidi, z nichz 326679 dostalo souhlas, 84141 bylo odmitnuto).

K plnemu obrazu by patrilo jeste zjistit presne cislo, kolik Slovaku presidlenych z Madarska se nakonec prestehovalo zpatky - bylo jich hodne nad 10000. Ty lidi totiz meli uplne jinou slovenskou kulturu a zvyky, jak na Slovensku a nedokazali se adaptovat.


2 Jméno: Apu  To je jemne receno velice zjednodusene a   Téma: Odsun-skvrna 29.01.2014 v 13:46 id: 199228

To je, jemne receno, velice zjednodusene a ne uplne pravdive napsane. Rozhodne 1:1 to teda nebylo . Ted nemam cas, mam nachystane dokumenty s presnyma cislama a prubehem, casem vyberu z toho to podstatne a napisu.


3 Jméno: SW Info: Václav Semerád, Vesničan Wikipedie: Jelikož Postupimská konference   Téma: Odsun-skvrna 26.01.2014 v 22:13 id: 199156

Wikipedie: Jelikož Postupimská konference kromě odsunutí obyvatel německé národnosti odmítla schválit podobný odsun i pro občany maďarské národnosti, uzavřela tehdejší československá vláda s maďarskou vládou dohodu o tzv. "výměně obyvatelstva", při které se jakýkoliv příslušník slovenské menšiny v Maďarsku mohl přestěhovat do ČSR a za něj byl vystěhován do Maďarska jeden příslušník maďarské menšiny na Slovensku. Na základě této dohody bylo odsunuto do Maďarska 90 000 slovenských Maďarů. (heslo: Maďarská menšina na Slovensku)

 

Jakože Wiki není moc spolehlivá, tohle mě potěšilo.


4 Jméno: Apu  Jo zhruba tak to bylo. Zastavilo se to   Téma: Odsun-skvrna 26.01.2014 v 21:39 id: 199155

Jo, zhruba tak to bylo. Zastavilo se to nekde v pulce. Podrobnosti jsou slozitejsi a "oficialni" zduvodneni taky, ale skutecna pricina je, ze jen mala cast urodni zemedelse pudy je mimo "madarske" uzemi na Slovensku (jinde jsou vice-mene hory) a novi pristehovalci na vysidlene uzemi vubec netusili, co se s pudou a plodinami dela.


5 Jméno: VPJVM Info: z PC Nevadí jen jsem chtěl vědět jak to s   Téma: Odsun-skvrna 26.01.2014 v 20:12 id: 199153

Nevadí, jen jsem chtěl vědět, jak to s tím bylo. Takže z počátku měli být odsunuti všichni Maďaři, ale pak to změnili a ti Maďaři, které do té doby nestihli odsunout, už na Slovensku zůstali?


6 Jméno: Apu  VPJVM: A to Vam vadi? Skutecnost byla   Téma: Odsun-skvrna 25.01.2014 v 23:47 id: 199138

VPJVM: A to Vam vadi? Skutecnost byla vice-mene taka, ze jit meli prakticky vsichni (tam za vojny ani nebylo jak spolupracovat v prospech Ceskoslovenska), ale uprostred odsunu nekdo prisel na to, ze kdyz vsechny odejdou, tak Slovensko a cast Cech a Moravy umre hladem - nebylo, kdo by umel zpracovat zasete plodiny a obhospodaril prakticky veskerou urodnou zemedelskou pudu na Slovensku...


7 Jméno: VPJVM Info: z PC 2 Apu: Nevíte jak se ten odsun aplikoval   Téma: Odsun-skvrna 24.01.2014 v 21:22 id: 199113

2 Apu: Nevíte, jak se ten odsun aplikoval na Maďary? Zůstalo jich na Slovensku docela dost.


8 Jméno: Apu  Pane SW predtim jak nekoho odkazujete na   Téma: Odsun-skvrna 24.01.2014 v 17:16 id: 199108

Pane SW, predtim, jak nekoho odkazujete na precteni pravidel neslusne diskuse si, prosim, prectete i Vy Ty pravidla a zkuste je "aplikovat" stejnym zpusobem na sebe jako na druhe. Zrovna to, co me doporucujete do pozornosti, sam porusujete opakovane v kazdem svem prispevku tykajiciho se mne. A k tomu jeste docela dost dalsich.

 

Aleale: Ne, ja jsem nikdy nestudoval prava ani se pravnikem byt nesnazim, jen se snazim aplikovat pravidla logiky (ktere jsem studoval) i na pravni dokumenty, kde by (teoreticky) taky mely platit.

A nebojte se, uz nebudu pana SW dale rozrusovat - on ma stejne svuj neochvejny pohled na svet a stejne jim nikdo nepohne. Tak at klidne pise dal...

O Sudetech po valce bych se docela rad pobavil, ale radeji osobne, ne takto a to se asi tak jednoduse nepovede. Ja neco znam jenom o tom, cose delo v nekterych oblastech v prubehu "divokeho odsunu", ale si nemyslim, ze se muselo dit to same (z jedne i druhe strany) vsude. Zato docela dobre znam, jak to bylo na Slovensku v madarskych oblastech - a to uz bylo o necem uplne jinem, tam opravdu malokdo se dopustil nejakeho zlocinu proti Ceskoslovensku a stejne byli odsunuti...


9 Jméno: Aleale  Pánové..........................   Téma: Odsun-skvrna 21.01.2014 v 18:17 id: 198996

Pánové..........................

 

Copak to provádíte???

Pan "Šláfnberg" má jediný zájem. Majetek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nic víc ho nezajímá.

A vy se tady "perete" !

Zkusím k tomu něco říct.

 

Jak vidím, nikdo z vás dvou nikdy nestudoval žádný VŠ právní směr.

 

Já bohužel ano.

 

Vaše příspěvky ukazují, že máte problém s pojmy!

 

Pane Apu........

 

Kolektivní vina?????

 

V právních oborech má smysl i pouhá pomlčka.

Vy vůbec nevíte co je to vina. Jaké viny používáme a jak je definujeme.

Pak nikdy nemůžete porozumět "odsunu".

Tam nebyla uplatněna vina kolektivní ale individuální. V systému presumce viny . Proto by nebyl President Beneš postižitelný. Ani tenkrát, ani dnes!!

A malá informace pro vás. Kolektivní vina, či kolektivní trestání se dodnes používá.

Nějak jsem si nevšiml, že by se z toho mezinárodní tribunály nějak hroutily. Vážně jste nikdy neslyšel třeba o Lustračním zákoně? Copak to je? Podle vás!

Nebo pokud chcete příklad z oblasti mezinárodně - právní. Nikdy jste neslyšel o Radě bezpečnosti OSN. Co jsou mezinárodní sankce, nebo vysílání vojsk OSN?

 

Pane SW!!!!

S úsměvem a "milou" vzpomínkou vám musím říct, že jste nic neztratil ze svého plnotučného způsobu diskutování.

 

Avšak vaše používání pojmu " etnická čistka" ukazuje, že vůbec nevíte o čem mluvíte. Používat tento pojem u odsunu nemá smysl. Tento pojem je relativně mladý a tenkrát vůbec neexistoval!!!!!!!

Je to cca. tří roky kdy v Ústí proběhla konference k odsunu.

 

( Bohužel ten sborník jsem někde ztratil)

Našel jsem však zkrácené odkazy, kde by jste se mohl dovědět o čem vlastně mluvíte.

 

http://samanovodoupe.blogspot.cz/2011/12/etnicke-cistky-od-kdy.html

 

Nic ve zlém, ale pojmy je třeba znát.

 

A vám pane Apu. doporučuji paní Dr. Hahn.

Je to nejen nonšalantní dáma, ale na rozdíl od vás , ví o čem mluví!!!!!!!!!!!!!

 

http://samanovodoupe.blogspot.cz/2011/12/ctyri-odsuny-nemcu-z-evropy.html

 

Vy, vážený pane vůbec nevíte o čem mluvíte.

 

Závěrem!

 

Po letech jsem se rozhodl, že plně přečtu nějakou semerádovinu. A nejenom, že nemohu číst, ale ještě jsem rušen nesmysly. Tak nechte autora na pokoji ať mám co číst.

Jinak vás upozorňuji, že moji předci v Sudetech žili a taky z nich utíkali. Opravdu nemám sebemenší pochybnost o tom, co se tam dělo.

 

Poku by jste chtěli, mohu se rozpovídat poněkud více, ale jak pan Apu argumentuje, tak nevím, zda by to mělo smysl.


10 Jméno: SW Info: Václav Semerád, Vesničan 2 Apu: Velice Vám doporučuji   Téma: Odsun-skvrna 21.01.2014 v 15:36 id: 198993

2 Apu: Velice Vám doporučuji http://sw.gurroa.cz/pravidla.php - srovnejte si Váš poslední příspěvek s faulem typu "ad hominem" (dojdou-li mi argumenty, (s)prostě napadnu protivníka).


11 Jméno: Apu  Boze Vas nenaucili cist a chapat vyznam   Téma: Odsun-skvrna 21.01.2014 v 15:18 id: 198992

Boze, Vas nenaucili cist a chapat vyznam vet? Nebo zakladni pravidla logiky vyroku? K tomu fakt nemam co jineho rict.


12 Jméno: SW Info: Václav Semerád, Vesničan 2 Apu: nechte toho fakt! Citát říká   Téma: Odsun-skvrna 21.01.2014 v 15:02 id: 198991

2 Apu: nechte toho, fakt! Citát říká jasně:

 

"Já jsem vždy říkal a na tom trvám, že to, co jsme v roce 1945 spáchali, by dnes bylo odsouzeno jako hrubé porušení lidských práv. Asi by se tehdejší vláda včetně prezidenta Beneše ocitla v Haagu," řekl šéf české diplomacie.

 

"Mnohé Čechy by ovšem mohlo šokovat Schwarzenbergovo vyjádření, že tehdejší činy by podle dnešních měřítek byly odsouzeny jaké těžké porušení lidských práv a Beneš by se ocitl před trestním soudem v Haagu. Žádný pražský politik, který se ucházel o významné postavení, dosud nic podobného neřekl. Ani Václav Havel. České volby proto budou opravdu napínavé," uvádí Frankfurter Allgemeine.

 

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/klaus-odsoudil-vyroky-schwarzenberga-o-dekretech-nemci-knizete-chvali-1m6-/domaci.aspx?c=A130119_184733_domaci_brd

Tak co? Řekl to, nebo ne?

Takže naposledy: rozdíl mezi tehdejším a dnešním přístupem není v tom, že by odsun jako takový byl zločin. To nebyl tenkrát ani dneska. Jediný rozdíl je v přístupu soudů. Dnešní soudy semelou, koho si zamanou. Ani Hitler nedokázal odsoudit Dimitrova, jako se dnes daří v Haagu!


13 Jméno: Apu  Ale uz zase nepisete o tom co jsem psal ja   Téma: Odsun-skvrna 21.01.2014 v 14:32 id: 198988

Ale uz zase nepisete o tom, co jsem psal ja nebo rekl KS, ale o Vasi interpretaci, co BY dotycny CHTEL RICT... (a nic na tom nemeni, ze s vetsinou tech reci mimo tema docela souhlasim).

"zločiny proti lidskosti, které se během divokého odsunu nepopiratelně staly, přece nelze připisovat Benešovi, jak Khárl zcela nepochybně uděla"

---Muzete dat nejaky citat nebo link, kdy pripisoval "Kharl" Benesovi zlociny behem divokeho odsunu??? Kdy rekl, ze odsun po valce BYLA etnicka cistka??? Nechci Vas taky nazvat lharem, ale co jsem ja psal, o tom neni... Je to spise o Vasim nepochopeni rozdilu mezi BYL a DNES BY BYL. A jeste jedno opakuji - jak muze nekdo hodnotit to, co nekdo nerekl, a ani nemel moznost dokoncit, co rict chtel, ale je za to odsuzovan, i kdyz nikdo nevi, co chtel rict.

Vy nechcete pochopit, ze nikdo nerika, ze Benes delal etnickou cistku, ze byla chyba, ze ta debata tehdy nebyla o vine/nevine Benesa.

A je na Vas, jestli tam date tu "jeste vetsi sbirku blabolu". Ja vim, ze Vy si stejne myslite sve a budete si myslet, i kdyby Vam cely svet ukazal, ze se mylite. No a aby jste nemyslel, ze jsem takovy kolovratek - nenarodil jsem se sice ve nebo tesne po vojne, ale zase ne tak dlouho po ni a leccos si pamatuji i ja, jenom neni ve mne vstepena ta bezpodminecna nutnost odplaty a pomsty za vojnu...


14 Jméno: SW Info: Václav Semerád, Vesničan 2 Apu: Už mě vážně nebavíte Vy   Téma: Odsun-skvrna 21.01.2014 v 13:35 id: 198986

2 Apu: Už mě vážně nebavíte, Vy kolovrátku! Tak se zaměřím jen na jeden ci(n)tát:

"Karel Schwarzenberg ne - on zacal mluvit o tom, ze KDBY SE TO STALO DNES? BYL BY TO zlocin proti lidskosti!!! Tecka - dal se nemohl dostat."

Ale vždyť o to jde od samého začátku! O to, že zločiny proti lidskosti, které se během divokého odsunu nepopiratelně staly, přece nelze připisovat Benešovi, jak Khárl zcela nepochybně udělal - cákryš, přečtěte si svůj vlastní cintát pořádně! Khárl prohlásil, že Beneš by měl být poslán do Haagu! Naopak, Beneš se zasadil o to, aby odsun proběhl spořádaně a to také proběhl (myslím tu oficiální část), aby spojenci neměli důvod k protestu. A neměli! Takže pohánět Beneše do Haagu by byl mezinárodní justiční zločin (jakých se dneska děje úžasně mnoho, nemáme na hlavě o moc méně másla, spíš více, dnešní taky-právo je opravdu úchvatná sbírka zvůlí - stačí podívat se na exekuční zákon a člověku se chce zvracet - a co se mezinárodního práva týče, to je ještě horší, tam platí dvojnásob jen dvě pravidla z knihy džunglí: Vítěze nikdo nesoudí!Běda poraženým!) - zaplaťpámbu že Khárl nemá možnost něco takového prosazovat!

 

Trvám zkrátka na tom, že nešlo o etnickou čistku, ale o odsun nepřátel ČSR - to bylo hlavní hledisko i účel a je šuma-fuk, že se to z větší části (byť ne na 100%) krylo s národností.

 

(Doporučuji bajku - abych ji sem neopisoval - na začátku článku http://sw.gurroa.cz/rasismus.php O mudrci a učedníkovi - vystihuje to naprosto přesně! Odlišujeme-li něco podle váhy, může se mnoha hlupákům zdát, že je to podle barvy.)

 

Označení Etnická čistka je prostě buď nepochopení, nebo (mnohem častěji) vědomá lež. V tomto bodě Khárl prostě v hrdlo lhal, národ to naštěstí správně! jako lež pochopil a Khárl navzdory haldě análních propagátorů spravedlivě prohrál. Zaplaťpámbu! Ne že bych fandil Milošovi, jen se podívejte na http://sw.gurroa.cz/prezidenti.php - co si o všech prezidentech i kandidátech myslím. Kdo by mě chtěl pasovat na Milošova propagátora, tomu se s chutí vysměji, ale Khárla považuji taky za lumpa, jen o dvě třídy horšího. Puntík.

 

Mimochodem - podíval jsem se na včerejší log (jako admin mám přístup). Dvakrát jste příspěvek "neodeslal" zeleným tlačítkem "Ukázat", což je - jak název napovídá - prostředek k pouhému ukázání, jak to asi bude vypadat po odeslání. Tak je to tam i velice výrazně okomentováno - Komentář zatím nebyl vložen.. Odesílá se červeným tlačítkem "Přidat". Máte-li zájem, mohl bych podle LOGu ztracený příspěvek vložit, jde to. Ale nemyslím si, že je to nutné. Když jsem si to teď četl, byla to ještě větší sbírka blábolů.

A už toho nechte, ztrácím s Vámi zbytečně čas!


15 Jméno: Apu  Tak je pekne ze muj prispevek se (asi   Téma: Odsun-skvrna 21.01.2014 v 12:25 id: 198982

Tak je pekne, ze muj prispevek se (asi "nahodou") smazal - uz druhykrat. Vcera po odeslani a znovunacteni stranky tam byl .

Nemam svou odpoved ulozenou, ta jenom zkratka: nahradte slova Benes, Cesi, Nemci necim jinym a podivejte se jeste jednou na uvedene zakonne dokumenty, podle ceho se dana udalost udala. A potom at nekdo rekne, ze kdyby se to udalo nekde ve svete dnes, tak by se to vseobecne nebralo jako etnicka cistka a zlocin proti lidskosti. Kdo toto nechce videt, ten to neuvidi - ale potom se da rict, ze je slepy.

 

SW: Vy prestante kecat o vecech, ktere sem vubec nepatri a nerikejte mi, ze jsem lhar, kdyz nedelam nic jineho, jen cituji a logicky dam dokopy, ze 1+1 = 2. Ja si myslim, ze Vam je plne jasne, ze rozdelovani podle pridelovych listku nebylo prvotnim kriteriem, ale "z nouze ctnost", proste jedíine, ceho se tak narychlo dalo chytit na rozdeleni obyvatelstva na Cechy a Nemce, protoze sice se zakonem upravilo obcanstvi, kdo ma byt odsunut (a podle Postupimi to melo byt Nemecke obyvatelstvo, tecka.), ale v praxi se nemohlo jednoduse zjistit, kdo ma jake obcanstvi.

Pokud si myslite, ze o etnickou cistku se jedna pouze v pripade, kdy je to 100%, tak jste totalne mimo - je to tehdy, kdyz se jedna v drtive vetsine (tj. i pri max. extremu do 90%, normalne 70% i min) o dane etnikum.

Proste jsou veci, ktere nezavisi na tom, co si kdo mysli (ani Vy ani ja). A jeste jednou reknu: kdyz budete chtit hodnotit, co nekdo rekl, tak hodnotte, ale to, co rekl a ne to, co si Vy (nebo nekdo jiny) si mysli, ze chtel rict. A zase jeste jednou reknu: v te debate, ktera toto vsechno spustila o vine a odsuzovani cinu Benesa mluvil Milos Zeman (on vedel dobre, proc to prekrucuje), Karel Schwarzenberg ne - on zacal mluvit o tom, ze KDBY SE TO STALO DNES? BYL BY TO zlocin proti lidskosti!!! Tecka - dal se nemohl dostat. Poslechnete si to!

Mimochodem - vsimate si, ze presno toto delate i se mnou - hodnotite ne to, co jsem napsal, ale to, co si dovozujete, ze jsem chtel rict, i kdyz jsem nic takoveho ani nenaznacoval.

Ano, nema smysl hodnotit minulost podle dnesniho prava, s tim plne souhlasim, ale K.S. dokonce ani toto neudelal. Ze co chtel vlastne rict, ani nevime, protoze mu to nebylo umozneno rict a uz tam i potom si kazdy jenom svevolne doplnil, co K.S. chtel rict. Kazdy ma pravo - i Vy - si myslet o odsunu a dekretech i cemkoliv jinem myslet, co mysli, ale jakmile zacnete nekomu prisuzovat ciny, ktere nedelal, tak je pomlouvani a kdyz je dotycnemu zabraneno v obrane, tak je to i podlost.


16 Jméno: SW Info: Václav Semerád, Vesničan 2 Apu: Nedáte si pokoj a nedáte! :-E   Téma: Odsun-skvrna (5346) 14.01.2014 v 22:46 id: 198746

2 Apu: Nedáte si pokoj a nedáte!

Tak za prvé: nestačí prostudovat si dokumenty z oné doby, tam zdaleka není všechno. Někdy jsou opovrhované osobní vzpomínky tisíckrát přesnější než dokumenty, které se dají až příliš často zfalšovat. Viz obrázky - vlevo původní fotka (odleva: Vorošilov, Molotov, Stalin, Ježov), vpravo totéž bez mezitím popraveného Ježova (mezi námi, pěkný grázl - velitel gulagů). Nikde jsem neviděl originál fotku Gottwalda na známém balkónu s Clementisem (ta pověstná beranice byla Clementisova - půjčil ji Gottwaldovi, když mu ulétl klobouk). Clementise popravili a z fotky ho vymazali - je to ale důkaz, že tam nebyl?

Takže jiný konkrétní příklad: v Benešových dekretech vůbec není obsaženo kritérium, podle kterého se nakonec skutečně odsouvalo. Proč? Jednoduše - Beneš si v daleké Anglii nebyl tohoto faktoru (nakonec rozhodujícího) vůbec vědom. Odsouvalo se nakonec podle potravinových lístků - kdo měl německé, byl odsunut, kdo měl české, směl zůstat. Bylo to tak spravedlivější? Jistě. A už sem konečně přestaňte plést jako flašinet národnost - ta přece nakonec nerozhodovala (i když se odsun týkal převážně Němců). LÍSTKY byly nejdůležitějším kritériem, ačkoliv v hlavních dokumentech (což Benešovy dekrety jsou) o nich není ani zmínka. Zřejmě se to dohodlo až později na místě a je velká otázka, zda se to vůbec někde zachovalo - mělo by, pak se přece podle toho kritéria jednalo! Kdybyste však strávil mládí studiem originál Benešových dekretů, tam to prostě nenajdete.

Jako matematik tedy přestaňte věci překrucovat na základě neúplných dokumentů (viz chybějící Ježov vpravo, Gottwaldova beranice, nebo "etnická čistka").

To je ostatně obrovský problém i při studiu zločinů komunismu - největší svinstva se konala často na základě telefonických rozkazů, které se pochopitelně nedochovaly. Na tohle přišli už Němci - i oni je používali. Pak ale chyběly písemné doklady a proto je dnes tak snadné osvobozovat grázly pro nedostatek důkazů - viz nedávno. Dnes už svědci zemřeli - a v Německu se facky spravedlnosti udělují dál. Tenkrát neměly odposlechy smysl (neexistoval použitelný záznam - Němci měli jen drátofon nevalné kvality - kdo jste někdy slyšel, co z toho lezlo...).

Chcete ignorovat výjimky? Byly sice v řádu jednotek procent, ale kolik bylo výjimek ve volbách? Zhruba 98% hlasů pro Henleina - takže výjimky naprosto srovnatelné! Pokud chcete tvrdohlavě zevšeobecňovat, pak by platilo - VŠICHNI Němci volili Henleina - VŠICHNI odešli. Že tomu tak nebylo? To je právě to, oč mi běží!

Nemůžete na jedné straně tvrdit, že byli odsunuti všichni - a současně, že se všichni neprovinili! Liší se to zhruba o stejné procento, jako bylo procento voličů, kteří Henleina nevolili! Ano - o ty výjimky. Pokud je chcete bagatelizovat, pak i Vy hlásáte kolektivní vinu Němců - ona jich skutečně drtivá většina přispěla k rozpadu ČSR - a nejen volbami! Nevinné mohly být děti, které z toho neměly rozum, ale nemohly tu bez rodičů zůstat. Pokud taky nestřílely. Někdy i dodatečně.

Vezměte si dnešní příklad - také jen výjimky Cikánů žijí naprosto spořádaně, ale ten nejhlasitější zbytek má plnou hubu rasismu a dyškriminácie - nevidíte se v nich jako v zrcadle? Zkuste i tady bagatelizovat výjimky - a jste rasista jako vyšitý!

Další FAKT, který stejně natvrdle ignorujete: odsunuti byli i Češi! Pravda, bylo jich ještě méně. Kolik Čechů zůstalo v Sudetech po vyhnání většiny Čechů Němci? Zbyteček. A i z těch jen zlomeček podlehl propagandě a dal se k Němcům - ale protože ti vykukové získali německé přídělové lístky, byli odsunuti také. Jenže právě ten zlomeček odsunutých Čechů naprosto deklasuje tezi o národnostním kritériu a tedy o etnické čistce!

Tak už konečně přestaňte lhát

(nejspíš z neinformovanosti, nicméně vytrvale).

 

A ke Schwarzembergovi jen to poslední. Pan Khárl měl vlastního otce uznaného českého vlastence, zato strýce nacistu. Pan Khárl se ale nechal v dospělém věku (tedy se svým souhlasem) adoptovat nacistou. K čemu se to ale přihlašoval? Nechme to být - ale podle českého práva tím přestal být dědicem otce vlastence, zato se stal dědicem nacisty, zbaveného hned po válce v Čechách veškerého majetku zákonem Lex Schwarzenberg. Odvolal se ale na rakouské právo, podle kterého nepřestal být adopcí synem biologického otce, takže tímto podvodem zrestituoval aspoň majetek po biologickém otci - vlastenci (který musí dnes nad synem - nacistou v hrobě rotovat!). Nevím, které soudce musel uplatit, ale podle českých zákonů nesoudili. Víte - právo a spravedlnost jsou dvě leckdy úplně odlišné věci a spoléhat se na právníky je už tisíce let pitomost přímo nebeská. A totéž si myslím o soudu v Haagu - když soudí na objednávku!


17 Jméno: jjar  Vážený Apu tak si konečně přiznejte   Téma: Odsun-skvrna 14.01.2014 v 18:01 id: 198737

Vážený Apu, tak si konečně přiznejte, že pan Schw. řekl úplnou pitomost, protože hodnotit minulost podle dnešního práva takovou pitomostí je. Zkuste takové hledisko uplatnit na jiné historické osobnosti a uvidíte co Vám vyjde-ostatně Vám vyšlo, že u soudu v Haagu by měly být všechny vitězné mocnosti po II. svět.válce. Nehodnotím úmysl výroku pana Schw., to ať si každý přebere sám. Proto bych také, být Vámi, nepodceňoval osobní vzpomínky přímých účastníků minulosti a jejich osobní zkušenosti z té doby, oni totiž bývají citliví na překrucování událostí.


18 Jméno: Apu  Aleale: SW nema zdaleka pravdu - tu jde o   Téma: Odsun-skvrna (5096) 14.01.2014 v 15:14 id: 198734

Aleale: SW nema zdaleka pravdu - tu jde o vyroky K.S., ale tak, jak byly receny (tj. doslovne) a ne v interpretaci spousty lidi (tady neco vypustim, tam neco trocka malo jinak reknu - a uz je to o necem jinem).

Parafrazuji (a upresnuji otazky - svoje zmeny napisu velkym a dam za ne vykricnik, protoze se mi nechce hledat, jak to zvyraznit):

a) Byl BY BRANY! Beneš JAKO! válečný zločinec, zasluhující soud KDYBY DEKRETY VYDAL DNES!?

-Ano, protoze podle soucasneho mezinarodniho prava by byly ty dekrety jasne porusenim lidskych prav a o uplatneni kolektivni viny

b) Odsoudil by Beneše soud v Haagu, KDYBY DEKRETY VYDAL DNES!? - Ano, viz vyse. Ale stejne tak by mely byt souzeni i vitezne mocnosti, protoze Benes svoje dekrety vydal na zaklade jejich (i pro Ceskoslovensko) "zavaznych" dohod

 

(A pridavam, ze stejne tak plati nebo mohou platit i puvodni hodnoceni a otazky od SW - jsou to ruzne veci.)

 

O TOTO JDE a - je jedno, jestli se to nekomu libi nebo ne - TAKTO TO PRAVDA opravdu JE. Tady nejde vubec o BENESE, klidne do toho dosadte, koho chcete, ale jde o to, ze BY TO TAK BYLO DNES, ne o to, ze by mel dnes nekdo odsoudit Benese za to, co udelal po valce. Tehdy byly nejake podminky - dnes jsou uplne jine a prave proto BY SE DNES hodnotily STEJNE ciny uplne jinak, jestli prekrucuje historii nebo ne.

 

A ja jsem do teto diskuze prispel svym prvnim prispevkem pouze kvuli tomu, ze pan SW hodnoti historicka fakta vylucne ze sveho velice, prevelice zaujeteho hlediska, stejne jak vetsina naroda. Neochranuji K.S., nestranim Sudetonemeckym spolku, atd., nezatracuji Zemana, ani SW - jde mi jenom o to, aby se hodnotilo presne to, co se reklo a podle historickych dokumentu, ne podle svevolne interpretace nekterych lidi. Proto jsem sem dal odkazy na historicke dokumenty, projev K.S. si muze kazdy, kdo chce najit na youtube - a kazdy, kdo chce si muze uvedene srovnat a hodnotit s "cistou hlavou", nezaujate.

 

SW: Ja bych taky mohl rict, ze uz nekecejte a konecne si prectete CELE dokumenty, nejenom co se Vam hodi. Vyjimka vyvraci dukaz pouze v matematice a jinych exaktnich vedach, ale historie a hlavne pravo exaktni veda rozhodne neni. A ja (i kdyz jsem vystudovany matematik a matematicka logika i dokazovani mi nedela sebemensi problem) tuto vec hodnotim z hlediska prava. A ty moznosti (ktere podle Vas jednoznacne vyvraci, ze slo o etnickou cistku) se tykaly kolika procent jinych lidi, jak jsem psal ja? Myslim si, ze to byly spise desetiny procenta jako jednotky procent. A takove vyjimky z hlediska lidskych prav s prominutim nic neznamenaji. Navic mozna byly casto ty vyjimky ponekud obchazenim TEHDY PLATNYCH pravnich predpisu. Takze jeste jednou, jak to BYLO podle prava, ne podle toho, ze z nej existovali opravdu vyjimecne vyjimky:

1)Jestli se nekdo stane obcanem Nemecka nebo Protektoratu, rozhodl podle narodnosti Vudce (v zakone nejsou zadne mozne vyjimky). Tehdy se narodnost uvadela v dokumentech a bylo vice-mene zavazne, takze to nebylo uplne tak, ze "se mohli prihlasit za Cechy". A i kdyby, tak je to podle dnesniho prava uz zasah do lidkseho prava, protoze by se musel vzdat sveho prava na svobodnou volbu sve narodnosti.

2)Vsichni, co bydleli pred valkou v Sudetech a byli tehdy cs. obcany, byli po vraceni Sudet CSR stale cs. obcany, protoze se cas okupace prohlasil za cca pravne neplatny, takze i statni obcanstvi zustalo zachovano.

3)Ano ne vsechny Nemci a Madari se zbavuji cs. obcanstvi, ale vyjimky jsou, jak jsem psal mozna v desetinach procent a vsechny dekrety byly postaveny tak, ze prvotne kazdy clovek Nemecke a Madarske narodnosti byl statne nespolehlivy a vyjimky se musely velice tezko dokazovat (casto nebyly prezivsi, co by to potvrdily). O Cesich jsem ja nic nepsal, ale tech taky bylo procentualne kolik? jeste mene jak vyjimek z Nemcu.

4)To same jako 3) az na to, ze ja jsem nepsal o dekretu prevedeni majetku statne nespolehlivych osob pod narodni spravu ale o dekretu o konfiskaci majetku "Nemcu, Madaru a zradcu" - ale kolik bylo procentualne tech zradcu???

5)Nevim, co je lhani na tom, kdyz vetsina dekretu je o "Nemcech, Madarech a zradcich..."? To ze existovalo par vyjimek, kteri za zradce nebyli oznaceni? Zase - kolik jich bylo procentualne? A kolik tech, kteri nikdy nic neprovedli proti cs. statu bylo odsunuto???

 

Takze jeste jednou prosim, aby jste me nenazyval lharem, protoze jsem se drzel historickych dokumentu. Vy uvadite, ze nektere veci probihaly (i) jinak - mozna to je, ja jsem u toho nebyl, ale potrebovalo by to zargumentovat i necim jinym jako Vasimi znamymi. A i kdyby, tak si uz konecne uvedomte, ze to, ze byly ojedinele vyjimky jeste neznamena, ze na drtive vetsine se uplatnoval princip kolektivni viny a nikdo se nezajimal, jestli se provinil nebo ne.

 

A ujistuji Vas, ze ze mne nemluvi ani vlastni hloupost ani zadne navedeni ani za zadne penize... Prave jako matematikovi mi vadi, kdyz nekdo odsuzuje neco ve velice prekroucene forme, tj. neco uplne jineho, jako bylo receno.


19 Jméno: Aleale  2 SW   Téma: Odsun-skvrna 12.01.2014 v 16:40 id: 198656

2 SW

 

Děkuji za odpověď. Myslel jsem si to.

Asi bych mohl rozebrat výrok pana S. na hodně odborné úrovni.

Avšak ,má to smysl?

Ten pán je čitelný už řadu let. A o odsun mu vůbec nejde. Tady zas půjde jen o zákon Lex Schwarzenberg. Alespoň si to myslím. To jeho dlouholeté očerňování prezidenta Beneše asi nemá jiný důvod. Ten pán je to prostě........

 

Jenom jednu poznámku k vašemu poslednímu příspěvku. Pokud si myslíte. že by prezident Beneš byl odsouzen, mýlíte se. Mezinárodní tribunál by asi v takové kauze nemohl rozhodovat. Nebyl by příslušný. Pozor, věc se pohybujeme v právu mezinárodním, ne v národním čí státním. A jak jste si dobře všiml, tam platí trochu jiná pravidla.


Komentáře

Začátek


Přílepky dnes: Romány včera: Věda

28.08.2021 21:42